poniedziałek, 30 stycznia 2017

Innowacje w systemach audiowizualnych dla szkół na ISE 2017

Na najbliższych targach Integrated Systems Europe 2017 (7-10.01.2017) zostanie zaprezentowanych wiele nowości audiowizualnych stosowanych w edukacji. Być może największą zmianą, która dokonała się w tym segmencie rynku przez ostatni rok, jest wypieranie tablic interaktywnych przez płaskie monitory interaktywne, często wspieranych przez system operacyjny Android wraz z wieloma aplikacjami dla szkół.
Ogłaszanie śmierci tablic interaktywnych jest jednak zdecydowanie nieuzasadnione, szczególnie w mniej bogatych krajach jak choćby Polska, gdzie tablice interaktywne SMART stały się podstawowym elementem wyposażenia cyfrowej szkoły.



Na ISE 2017 w Amsterdamie producenci pokażą oczywiście nowe modele tablic interaktywnych, jak i ekranów multimedialnych dedykowanych do zastosowań edukacyjnych.

BYOD
Klienci detaliczni masowo kupują zaawansowane telefony komórkowe oraz tablety dla użytku osobistego. Ściągają na nie aplikacje ułatwiające codzienne życie, ale też pomocne w nauce czy pracy.
Urządzenia zabierają do pracy czy szkoły, a korzystanie z nich przy wypełnianiu swoich codziennych obowiązków zawodowych lub nauki  staje się standardem.  Trend ten został nazwany BYOD (bring your own device - przynieś swoje urządzenie).
Zjawisko korzystanie z prywatnych smartfonów czy tabletów do nauki w szkole ma coraz większy zasięg. Urządzenia mobilne dedykowane do szkół mają poczesne miejsce na tegorocznej wystawie ISE w Amsterdamie.



AV ≈ IT
Podobnie jak w innych sektorach rynku, także w edukacji zaciera się granica między technologiami AV i IT, ponieważ te pierwsze wymagają choćby rozwiązań sieciowych czy bezpieczeństwa, a te drugie - sprzętu audiowizualnego, bez którego nie obędzie się dziś nowoczesna firma czy cyfrowa szkoła.
Trend zaczął się od uczelni wyższych, by następnie przejść do szkół średnich i gimnazjalnych i wkroczyć śmiało do podstawówek.

Projektory w szkołach

Projektory w niektórych szkołach, choć są to ledwie zarodki zmian, zastępuje się dużymi, płaskimi monitorami interaktywnymi. Rzutniki tanio skóry nie zamierzają oddać i wprowadzają modele z LED lub laserowym źródłem światła o żywotności do 50000 godzin (jak choćby pierwsze na świece projektory LED o jasności 3500 ANSI i żywotności 20 tys. godzin). NA ISE 2017 producenci pokażą projektory z tymi źródłami światła o krótkiej-i ultrakrótkiej ogniskowej.

Chmura
Praca w chmurze stanie się w najbliższych latach standardem w edukacji, ponieważ - podobnie jak w innych sektorach rozwiązań audiowizualnych - przynosi ze sobą elastyczność zastosowań, dostęp materiałów edukacyjnych (szczególnie wideo i kursów, lekcji on-line) oraz wiąże się z efektywnością kosztową.

Wirtualna rzeczywistość
Spory szum panuje w branży audiowizualnej wokół wirtualnej rzeczywistości czy rzeczywistości rozszerzonej. Wydaje się, że edukacja będzie pionierem w wykorzystaniu tej technologii szczególnie w naukach przyrodniczych.  Wirtualna rzeczywistość może być wykorzystana do rozwiązywania zadań edukacyjnych, które będą bazować na znanych z gier komputerowych, na przykład „World of Warcraft”, technikach grywalizacji.
 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz